Мої статті [22] |
Головна » Статті |
Всього матеріалів в каталозі: 22 Показано матеріалів: 1-10 |
Сторінки: 1 2 3 » |
Буклет психологічної служби системи освіти Солонянського району "Насильство: профілактика і протидія" - завантажити |
Методичні основи організації навчально-виховної роботи щодо попередження торгівлі людьми Одним з найважливіших напрямів діяльності, спрямованої на протидію торгівлі людьми, є ведення просвітницької роботи серед потенційної групи ризику, якою є зокрема учнівська молодь. Психологічна служба району, беручи за основу рекомендації Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи та Дніпропетровського ОНМЦППСР, розробила буклети для учнів ЗНЗ Солонянського району, з метою ознайомлення з даною проблемою, та підібрала матеріал для використання педагогічними працівниками в практичній діяльності. |
Батьківська громадськість – важливий
союзник школи у вихованні учнів. Класний керівник, шкільний психолог і батьки учнів повинні чітко уявляти основні напрямки своєї співпраці. Стратегічні напрямки своєї педагогічної турботи класний керівник може реалізувати завдяки згуртуванню батьківського колективу для досягнення загальних виховних цілей. Допоможуть у цьому батьківські збори, проведення яких відбувається у формі неформальних зустрічей, бесід за «круглим столом», спілкування, обміну досвідом. З усіма батьками на зборах достатньо зустрітись двічі на семестр, а проблеми, що виникають в процесі роботи, необхідно вирішувати індивідуально. Можна залучати
батьків до проведення різних заходів, свят, походів, екскурсій, зустрічей.
Доцільною і корисною є також організація вечорів запитань і відповідей, днів
відкритих дверей, консультацій для батьків, читацьких конференцій, практичних
занять. Тематика класних
батьківських зборів має бути різноманітною і торкатися усіх важливих питань
виховання й навчання дітей з першого по випускний клас.
|
Останнім часом психологи та вчителі початкових класів відзначають зростання кількості дітей із труднощами в навчанні, що зумовлене передусім недостатнім рівнем їхнього когнітивно-особистісного розвитку. Критичне переосмислення прогресивного педагогічного досвіду дало змогу зробити висновок про важливість спеціальних занять, на яких школярі розвивали б у міру своїх можливостей увагу, пам'ять, мислення, уяву й училися використовувати отриманий досвід під час виконання навчальних завдань, у життєвих ситуаціях. Упровадження даного курсу допомагає у
вирішенні проблеми морально-етичної поведінки дітей, більшості учнів притаманне
чітке розуміння морально-етичних норм при невмінні дотримуватись їх практично. |
Спілкування з іншими людьми - невід'ємна частина, необхідна умова
повноцінного життя кожної людини. Найкраще в нашому житті пов'язане із
спілкуванням. А саме неприємне? Також із спілкуванням, з
взаємостосунками удома і на роботі. Роздумуючи про те, що заважає
нормальному спілкуванню, взаимодії, ми частіше всього згадуємо про
конфлікти і про те, що з ними пов'язано: відсутність взаєморозуміння,
загрози, ворожнеча, образи, спроби (деколи безнадійні) довести свою
правоту... |
1.Загальні відомості
про клас: склад учнів за віком, статтю; біографія класу, його традиції;
загальна характеристика успішності та навчальної дисципліни; зв'язки класу з
іншими групами і колективами. Соціально-психологічні
параметри сім‘ї - повна, одно чи багатопоколінна сім’я; гармонійність
внутрішньо сімейних стосунків; за стилем родинного спілкування (авторитарні,
демократичні чи конфліктні сім'ї); за характером ставлення до дитини
(зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні тощо)... |
Мета:ознайомити курсантів з різновидами агресії та факторами, що впливають на таку поведінку людини; показати виявлення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах; розвивати поведінкові реакції в ситуаціях стикання з агресивною поведінкою. Джерело: "Методичний портал" Читати далі |
Корекційна програма спрямована на зниження рівня тривожності, подолання негативних проявів у спілкуванні та гуманізацію міжособистісних стосунків дітей. Програма розрахована на 8 занять по 40-45 хвилин, що відповідає віковим особливостям молодших школярів та вимогам до організації корекційної роботи з ними. Основна мета програми – забезпечення можливостей для підвищення самооцінки, розвиток навичок саморегуляції емоційних станів, в першу чергу, тривожності, розвиток комунікативних умінь та сприяння процесу становлення позитивних відносин у дитячій групі. Основні завдання програми: |
Перехід до у п’ятого класу є важливим етапом у житті дітей. Змінюється ситуація навчання, розширюється обсяг навчального матеріалу, з’являються вчителі-предметники. Це, безперечно, складний і відповідальний період, коли ефективність адаптації до нових умов навчальної діяльності, в значній мірі, залежить від наявної мотивації, відношення до школи, рівня соціальної компетентності. З метою розвитку позитивних мотивів навчання на етапі адаптації дітей до умов середньої школи практичним психологам та вчителям може бути рекомендована розвивально-корекційна програма, спрямована на поглиблення розуміння учнями нових завдань, можливостей їх вирішення, формування системи взаємодії та співробітництва, а також становлення особистісних якостей, що мають сприяти успіху у навчанні та спілкуванні. Мета розвиваючих занять - підвищення рівня готовності дітей до навчання в середній школі на основі формування пізнавальної мотивації, а також позитивного ставлення до навчання.. |