П`ятниця, 29.03.2024, 16:17
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Психолог
Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Годинник
Телефони довіри
Теги
Форма входу
Друзі сайту
Пошук
Головна » Статті » Мої статті

"Основи елементарної психології".Навчальна програма спецкурсу

Основи елементарної психології

Навчальна програма спецкурсу

Кузуб Оксана Михайлівна, практичний психолог СЗШ № 7 м. Марганця, лауреат обласного конкурсу «Психолог року – 2012»

у номінації «Теоретична обізнаність»

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Останнім часом психологи та вчителі початкових класів відзначають зростання кількості дітей із труднощами в навчанні, що зумовлене передусім недостатнім рівнем їхнього когнітивно-особистісного розвитку. Критичне переосмислення прогресивного педагогічного досвіду дало змогу зробити висновок про важливість спеціальних занять, на яких школярі розвивали б у міру своїх можливостей увагу, пам'ять, мислення, уяву й училися використовувати отриманий досвід під час виконання навчальних завдань, у життєвих ситуаціях.

Упровадження даного курсу допомагає у вирішенні проблеми морально-етичної поведінки дітей, більшості учнів притаманне чітке розуміння морально-етичних норм при невмінні дотримуватись їх практично.

Причини цього феномену наступні:

·         Невміння дітей зауважити і розуміти емоційний стан оточуючих;

·         Невміння передбачати наслідки своїх дій чи дій інших людей;

·         Розгубленість і безпорадність дитини в неординарних умовах.

Програма курсу «Основи елементарної психології» спрямована на усунення вище названих причин та реалізується в щотижневих розвивальних уроках.

Основна мета спецкурсу: за допомогою навчальної діяльності й раціональних прийомів навчання сформувати в учневі здібності до аналізу, рефлексії для подальшого саморозвитку, самонавчання, самовиховання.

Досягненню основної мети сприяють наступні підцілі:

·         Ознайомити учнів з основами психологічних знань.

·         Орієнтувати кожного учня на самовиховання особистості.

·         Розвивати творчі здібності учнів.

·         Сприяти інтелектуальному росту школярів.

Реалізація програми здійснюється через різноманітні форми роботи: навчально-практичні заняття, бесіди, практикуми, розбір ситуацій, тренінг розвитку пізнавальних та комунікативних здібностей.

Заняття проводяться в такій формі, щоб кожен учень збагачував уяву, спостережливість, розширював знання, досвід, інтереси, підвищував навчальну мотивацію, допитливість, зберігав навчально-пізнавальний інтерес на всіх етапах навчання, отримував позитивне емоційне задоволення від діяльності, тобто інтелектуально розвивався в творчому процесі.

Основне завдання цих уроків формувати цілісну психологічну основу навчання, що забезпечує не лише розвиток особистості, а й можливість її самостійного розвитку в майбутньому. Особливо важливо розпочати вирішувати ці завдання вже в молодших класах школи. Важливим завданням є формування позитивних особистісних характеристик школярів через цілеспрямований розвиток і формування їхньої когнітивної сфери.

Робота дітей на уроках не підлягає оцінюванню за існуючою 12-ти бальною системою. Оцінювання здійснюється вербально, що дає змогу учням на цих уроках не боятися дати помилкову відповідь, усі відповіді дітей приймаються, уважно вислуховуються й аналізуються під час колективного обговорення. У дітей поступово формується ставлення до цих уроків як до засобу розвитку своєї особистості.

Загальна атмосфера на уроках створює особливий позитивний емоційний фон: розкутість, інтерес, бажання навчитися виконувати пропоновані завдання. Усвідомлення своїх успіхів сприяє розкриттю психологічних можливостей учнів, підвищенню їхнього самооцінювання, упевненості в собі.

 Завантажити

Категорія: Мої статті | Додав: Гринчук (16.04.2013)
Переглядів: 743 | Теги: Навчальна програма | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]