« Жовтень 2024 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
- 2012 Вересень
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
Можливості піскової ігротерапії
Більшість спеціалістів, що працюють з дітьми: медики, психологи, педагоги відмічають, що традиційні методи психолого-педагогічного впливу на дитину в багатьох випадках не приносять стійкого результату. Спеціалісти відмічають, що затруднення в навчанні, спілкуванні, адаптації, різні варіанти дезадаптаційної поведінки частіше спостерігаються у дітей з порушенням раннього, в тому числі внутрішньоутробного розвитку (несприятливе протікання вагітності, пологів, важкі захворювання до року). Звідси логічно зробити висновок, що корекційній вплив слід первинно спрямовувати не на розвиток вищих психічних функцій, а на базальний сенсомоторний рівень, тобто на розвиток дефіцитарних функцій, немовби «загублених» дитиною на етапах раннього онтогенезу. Тому корекційний процес повинен бути націлений на рівні, які передують несформованим або порушеним.
Виходячи з цього і виникла потреба у створенні і
використанні комплексу ігор-вправ з сенсомоторної корекції у роботі з дітьми з
особливими потребами, які відвідують наш спеціальний навчально-виховний заклад.
Тут в пригоді і став пісок. Спілкування з ним дає можливість
людині пережити незвичайну гаму почуттів: від самотності до усвідомлення
власної великої сили.
У чому ж полягає особливе зачарування, магія піску?
Зустрічаючись з ним, людина зустрічається з Нескінченністю,
опиняється, за влучним висловом Фелікса Кривіна, «наодинці зі Всесвітом». І кожний, свідомо чи несвідомо,
намагається осягнути Таємницю. І вона відкривається, коли у дорослого
з’являється ДОВІРА до цієї простої
дитячої гри з піском.
Піскова ігротерапія є ефективним засобом для
сенсомоторного і загального розвитку дітей, особливо для дітей з ЗНМ (
загальним недорозвитком мови). Багаторічні спостереження показали, що гра з
піском позитивно впливає на емоційне самопочуття дітей і дорослих, а також є
чудовим засобом для розвитку і саморозвитку дитини.
Ігри з піском -
одна з форм природної діяльності дитини, тому ми можемо і повинні
використовувати їх з розвивальною, навчальною і корекційною метою. Піскова
ігротерапія ціннісна і тим, що тут для дитини створюється стимульне середовище,
в якому вона почуває себе комфортно і захищено, саме тут, в пісочниці, діти
розкриваються, проявляють свою творчу активність.
Піскову ігротерапію використовують в
корекційно-розвивальній роботі з усіх видів діяльності. При проведенні ігор з піском
слід не забувати головне правило –
максимально стимулювати фантазію і творчий підхід, повністю виключивши
негативну оцінку дій і результатів дитини; постійно орієнтуючись на потенційний
ресурс дитини.
Цикл занять «Піскова країна»
Заняття 1. Подорож до піскової країни.
Заняття 4 Змагання художників.
(Автор-Сметана Ольга Анатоліївна, практичний психолог-методист
комунального комбінованого дошкільного навчального закладу №71
м. Кривого Рогу)
Малюнки на піску