Мої статті [22] |
Головна » Статті » Мої статті |
План-схема
психолого-педагогічної характеристики класу 1.Загальні відомості
про клас: склад учнів за віком, статтю; біографія класу, його традиції;
загальна характеристика успішності та навчальної дисципліни; зв'язки класу з
іншими групами і колективами. Соціально-психологічні
параметри сім‘ї - повна, одно чи багатопоколінна сім’я; гармонійність
внутрішньо сімейних стосунків; за стилем родинного спілкування (авторитарні,
демократичні чи конфліктні сім'ї); за характером ставлення до дитини
(зацікавлені, турботливі, тривожні, відчужені, безконтрольні тощо). 2. Спрямованість
класного колективу: мета і мотиви основних видів колективної діяльності,
характеристика моральної атмосфери у класі: а) навчальна
діяльність (рівень загального розвитку учнів, широта інтересів, кругозір);
вимоги до навчальної діяльності з боку активу і учнів один до одного; негативні
та позитивні прояви взаємодії в навчальній роботі (взаємодопомога або списування,
підказування тощо); б) групова діяльність
(суспільно корисна праця та її місце в житті колективу, види праці і характер
її виконання, прояв дисципліни і свідомості в праці); в) громадська діяльність класу; громадська думка; г) інші види діяльності (інтерес у класі до
мистецтва, літератури, спорту; відвідування театрів, участь у лекціях,
диспутах, конференціях, обговорення кінофільмів тощо). 3. Характер
взаємин у колективі: що лежить в основі взаємин у колективі (характер зв’язків
у колективі, де дружать, місце проживання, спільна діяльність, інтереси, місце
за партою); як ставляться учні один до одного, система їх взаємини (повага,
ввічливість, чуйність, поступливість, взаємодопомога); загальні інтереси,
прагнення бути разом у позаурочний час; взаємини між хлопчиками і дівчатками;
найавторитетніші учні в класі, кого діти нехтують або не помічають у своєму
класі і чому, ставлення класу до учнів з фізичними вадами; загальні моральні
норми, правила в колективі, які діти вважають за потрібне виконувати;
характерні випадки порушень цих правил, їх причини та засоби впливу на
порушників з боку класного керівника та учнівського колективу. 4. Коротка характеристика
виборного активу класу та його діяльності, наскільки він самостійно діє.
Неофіційний актив класу, його взаємини з офіційним, взаємозв’язок із шкільним
парламентом. 5. Педагогічне
керівництво класним колективом: вплив особистості класного керівника, вчителів,
батьків на колектив, ставлення класу до них, авторитет педагогів серед учнів;
здійснення індивідуального підходу до учнів і загальний стиль педагогічного
керівництва. 6. Аналіз
результативності індивідуальної виховної роботи (з учнями, схильними до
девіантної поведінки, з обдарованими дітьми). 7. Аналіз
роботи з батьками (взаємодія, результативність проведення
батьківських зборів, інших видів роботи, ведення документації роботи з
батьками) Висновки:
визначення рівня вихованості учнів, зростання або зміна рівня вихованості
характеристика рівня розвитку класного колективу; основні недоліки в
організації життя колективу, міжособистісних стосунків і шляхи їх подолання;
можливість використання класного колективу для виховного впливу на окремих
учнів; рекомендації щодо поліпшення роботи з організації та згуртування
класного колективу, створення сприятливого психологічного мікроклімату для
кожного учня. Примітка: кожне
положення психолого-педагогічних характеристик має бути підтверджене прикладами
на основі проведених спостережень. Основні положення нормативно – правових
документів, якими слід користуватися при складання виховного плану: Закони
України «Про освіту», Декларація прав дитини, державна програма патріотичного
виховання населення. формування здорового способу життя, розвиток духовності та
зміцнення моральних засад, Концепція національного виховання, Концепція
громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності,
національна доктрина розвитку освіти, указ Президента України «Про невідкладні
заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні». | |
Переглядів: 1501 | | |
Всього коментарів: 0 | |