П`ятниця, 15.11.2019, 21:34
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Психолог
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Годинник
Телефони довіри
Теги
Архів записів
Форма входу
Друзі сайту
Пошук
Головна » 2012 » Грудень » 12 » Проектні технології в роботі практичного психолога
16:42
Проектні технології в роботі практичного психолога
Зміст проектної діяльності розкриває притча про мудреця. Одного разу мудрець мандрував у пошуках смислів і дійшов до річки.. Ні мосту, ні човна не було видно... Виникла проблема - треба переправитися, але як... Задумався мудрець... Що ж робити? Як зв'язати 2 берега річки? Мудрець закрив очі і представив, як він переправився на інший берег і радісно продовжує свій шлях «Еврика» -сказав мудрець - «Треба зробити човен, яка приведе мене до моєї мрії і вирішить проблему». Сів мудрець намалював схему човни, розрахунки викликав план склав... Тут як раз його учні підійшли і вони разом почали діяти, періодично заглядаючи в план, оцінюючи правильність і виправляючи помилки.

У команді справа йшла швидко, і дуже скоро човен був готовий! З усіх боків оглянули його подорожуючі-чи немає де тріщин, потім спустили на воду-пливе! Можна переправлятися! УРРРРА!

Не пройшло і 15 хвилин мудрець і учні були на іншій стороні річки! Проблема вирішена і можна було далі мандрувати. Ця притча ілюструє нам, як треба створювати та реалізовувати проекти і здійснювати проектну діяльність.

Якщо звернутися до словника, то проект-у перекладі з латинського «кинутий вперед», тлумачиться як план, задум, що передує його створення.

Проектна діяльність - це діяльність з вирішення виниклої проблеми, реалізація плану, що передбачає створення конкретного продукту - будівництво рятувального човна.

Аналіз різних підходів вчених до визначення проектної діяльності дає можливість розглядати проектну діяльність педагога-психолога як сукупність дій, які полягають у досягненні поставленої мети по дослідженню і вирішення психолого-педагогічних ситуацій, спрямованих на розвиток суб'єктів освітнього процесу.

Компонентами проектної діяльності як виду професійної діяльності є: мета проектної діяльності суб'єкт, об'єкт, предмет, продукт.

Мета проектної діяльності психолога можна визначити як створення психолого-педагогічного продукту, що володіє суб'єктивної і об'єктивної новизною, вирішального психологічні проблеми і завдання

Об'єктом проектної діяльності педагога-психолога виступає сфера діяльності, деяка область життя - освітнє середовище, учасники освітнього процесу, по відношенню до яких будуть виконані дії.

Під предметом проектної діяльності психолога розуміється задум проекту, його ідея

Під суб'єктом проектної діяльності психолога можна мати на увазі людину або групу людей.

Продуктом проектної діяльності психолога може бути рішення конкретної психологічної проблеми

Проектна діяльність педагога-психолога має відношення до змісту освіти, соціальних контактів, розвитку суб'єктів освітнього процесу, особистісного і професійного розвитку самого психолога

Етапи роботи над проектом

I етап

Вибір напряму і формування назви проекту: узагальнена назва проблеми, визначення кола питань; виділення загального напряму або пріоритетних (окремих) напрямів, оформлених у підпроекти.

Визначають напрям і формують назву проекту всі члени колективу — і педагоги, й учні.

II етап

Розділи проекту.

1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напряму (чому саме цей).

2. Мета і завдання проекту:

а) довготривалі:

— створення чогось нового (за структурою, підходами, концепцією навчально-виховного процесу);

— нові технології, методики;

— можлива розробка дослідження за проектом;

— визначення очікуваних результатів;

— планування «продукту» в результаті виконання програми (посібника, сценарію, технології, плану, нової програми);

б) короткотривалі — визначення конкретної мети, завдань на певний період.

3. Визначення етапів реалізації проекту:

а) зазначаються терміни початку і закінчення проекту,

б) закінчення проекту визначається етапністю його реалізації;

в) зазначаються часові інтервали кожного етапу: запису проекту, І етапу, II етапу тощо.

4. Механізм реалізації проекту. Пояснення: «Як? Яким чином? За допомогою яких засобів буде реалізовано проект?» Плани апробації конкретних справ, акцій, заходів згідно з визначеними етапами.

5. Обов'язки та відповідальність учасників реалізації проекту:

а) хто відповідає за проект?

б) хто і за що відповідає всередині проекту?

в) хто допомагає в реалізації проекту?

6. Очікувані результати: які конкретні результати очікуєте одержати на кожному етапі і після завершення проекту?

7. Оцінка й самооцінка проекту: коли та з якою періодичністю буде оцінюватися виконання проекту (один, два, три, чотири рази на рік); хто візьме участь в оцінюванні — самі учасники, експерти, управлінські структури; які форми контролю (самоконтролю) й оцінювання (самооцінювання); у якій формі буде подано інформацію про хід проекту (звіт, конкретні матеріали, сценарії, розробки, нові проекти тощо)?

8. Бюджет, ресурсне забезпечення (приблизний бюджет, ураховуючи всі види витрат, необхідних для успішної реалізації проекту).

ПІ етап



Презентація.

Вона може бути представлена:

- у вигляді постера (плаката), на якому автори в оригінальній формі подають добірки матеріалів;

- у формі щоденника, буклета, міні-підручника;

- як усна презентація, що поєднується з оформленням постера.

IV етап

Цей етап охоплює дискусії, обговорення результатів проекту після його захисту, поради та коментарі вчителя груповий аналіз роботи та самоконтроль учасників.Планування у розробці стратегії реалізації проекту має двоетапний характер.

Перший етап — це загальне планування спільно з учителем і всіма учасниками проекту. Воно стосується таких питань, як визначення окремих етапів роботи і встановлення послідовності їх виконання, визначення кількості учасників у мікрогрупах і типу завдань для кожної мікрогрупи, а також термінів виконання і форм подачі проміжних і кінцевих результатів роботи.

Другий етап — самоорганізація роботи партнерства, тобто планування роботи без участі вчителя, наприклад розподіл обов'язків між членами однієї групи, встановлення термінів виконання того чи іншого виду завдань форм і послідовності звітності.

Для успішного виконання проекту велике значення має рівень виявлення особистої відповідальності окремими його учасниками. Практика використання проектів показує, що чим вищий рівень особистої відповідальност учасників, тим вища якість кінцевого підсумкового продукту. За самоорганізації роботи в групі найбільш відповідальні завдання доручаються тим учням, які мають найбільш розвинене почуття відповідальності.у - сукупність взаємопов ’ язаних елементів і процесів проекту.

Різновиди проектів

Індивідуальний проект - якщо в проекті 1 учасник

Груповий проект - якщо в проекті беруть участь 2 і більше учасників.

Урочні проекти - здійснювані на конкретному занятті, тренінг, семінар Приклад урочного проекту: Діти на уроці психології досліджують правила управління часом, а потім створюють плакати «Золоті правила часу». Ще один приклад урочного проекту: вивчення дітьми проблеми комп'ютерної та Інтернет залежності і створення соціального ролика «Безпечний Інтернет-дітям»

Позаурочні проекти - коли проекти здійснюються за межами уроків, тренінгів і не прив'язані до нього - творчі проекти. Приклад понаднормової проекту: психолог проводить акцію в школі з формування толерантності.

Монопредметний проект - проект, що реалізується в рамках однієї галузі знання Приклад: на уроці психології ви вирішуєте проблему, яка стосується тільки вашого предмета-наприклад на психології діти вивчають питання, пов'язане зі способами боротьби зі страхами, а потім придумують свій креативний талісман, який рятує від страху.

Поліпредметний (міжпредметний) проект - проект, який стосується декількох областей навчання. Приклад: в ході проекту дізналися, але і навчилися працювати в Інтернеті, з офісними програмами, а також розвинули проектного мислення, навички роботи в команді, навички ефективної комунікації і презентації.

І, звичайно, проекти існують для одного класу, для всієї школи, району, а, може бути, України.

Цінність проекту полягає в реальності використання продукту на практиці і його здатність вирішити дану проблему.


Як правило, паспорт проектної роботи складається з наступних пунктів:

1) Назва проекту.

2) Керівник проекту.

3) Консультант(и) проекту.

4) Навчальний предмет, в рамках якого проводиться робота з проекту.

5) Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту.

6) Вік учнів, на який розраховано проект.

7) Склад проектної групи (П.І. учнів, клас).

8) Тип проекту (реферативний, інформаційний, дослідницький, творчий, практико-орієнтований, рольовий).

9) Замовник проекту.

10) Мета проекту (практична і педагогічна цілі).

11) Завдання проекту (2-4 завдання, акцент на розвиваючих завданнях!).

12) Питання проекту (3-4 найважливіших проблемні питання по темі проекту, на які необхідно відповісти учасникам в ході його виконання).

13) Необхідне обладнання.

14) Анотація (актуальність проекту, значимість на рівні школи і соціуму, особистісна орієнтація, виховний аспект, коротко - зміст).

15) Передбачувані продукт(и) проекту.

10) Етапи роботи над проектом (для кожного етапу вказати форму, тривалість і місце роботи учнів, вміст роботи, вихід етапу).

11) Передбачуваний розподіл ролей у проектній групі.
Пропонуємо Вашій увазі презентацію а цю тему, яку підготувала практичний психолог Солонянської СШ № 2 Ожеховська І.В.
Переглядів: 1724 | Додав: Гринчук | Теги: проектні технології | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]