П`ятниця, 15.11.2019, 21:43
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Календар
«  Грудень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Психолог
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 65
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Годинник
Телефони довіри
Теги
Архів записів
Форма входу
Друзі сайту
Пошук
Головна » 2012 » Грудень » 12 » Поради молодому спеціалісту психологічної служби автор Н.Каневська.
16:12
Поради молодому спеціалісту психологічної служби автор Н.Каневська.
Поради молодому спеціалісту психологічної служби
1. Твій начальник - директор. Саме йому ти й підкоряєшся і саме він дає вказівки. У директора довідайся про цілі та задачі навчального закладу й під ці цілі та задачі склади свій план роботи.

2. Вивчи правову базу (Положення про службу практичної психології в системі освіти, права й обов'язки психолога в закладах освіти; етичний кодекс психолога, тимчасові нормативи, які рекомендуються для діагностичної та корекційної діяльності тощо).

3. Довідайся, якою бачить роботу психолога директор, детально обговори свої посадові обов'язки (це дуже важливо!), запропонуй свій варіант діяльності (з якою віковою групою хотів би працювати, співвідношення нормативного часу з посадовими обов'язками, обґрунтуй свою думку).

4. Детально обговори з директором: хто і як буде контролювати твою діяльність, строки та форми поточної звітності.

5. Обговори з директором розпорядок твоєї роботи, наявність методичного дня, можливість обробки даних поза навчальним закладом.

6. Директор і заступники директора беруть участь в обговоренні твого річного плану, тому що він є частиною річного плану ПТНЗ.

7. Директор обов'язково завіряє своїм підписом і печаткою твій річний план, посадові обов'язки.

8. Твій основний помічник у роботі - газета "Психолог". Багато корисної інформації можна знайти в журналах "Вопросы психологии" та "Психологическая наука и образование".

Основні напрями діяльності.

Діагностичний - один із традиційних напрямів.

1. Перед діагностикою ставити собі запитання: "Навіщо?", "Що я отримаю в результаті?". Проводити її у крайніх випадках, адже діагностика, обробка результатів, інтерпретація займають багато часу. Частіше спостерігати за учнями, спілкуватися з ними, майстрами виробничого навчання, учителями, батьками. Результати діагностики обговорюються (у рамках дозволеного - "НЕ НАШКОДЬ ДИТИНІ") на педагогічному консиліумі, до якого входять заступники директора, психолог, медпрацівник, намічаються шляхи, які будуть ефективними при рішенні виявлених проблем.

Корекційно-розвивальна робота. Консультативний напрям

2. Не чекай, що до тебе відразу підуть із запитаннями, проблемами, йди сам. Провів діагностику - обговори (у рамках дозволеного - "НЕ НАШКОДЬ ДИТИНІ") з учителем реальність виконання рекомендацій. Якщо дитині потрібні корекційні або розвивальні заняття, запропонуй свою допомогу.

3. Графік твоєї роботи, коли й у який час ведеш консультації для дітей, батьків, педагогів, повинен висіти на дверях твого кабінету, в педкабінеті та у фойє навчального закладу.

4. В педкабінеті можна оформити свій стенд з оригінальною назвою:розмістити там план на місяць, план-сітку годин психолога (порожню, класні керівники записують) та інші.

Просвітницька робота (педради, батьківські збори, бесіди з дітьми, лекторії тощо).

5. Запропонуй класному керівнику провести, наприклад, з групою тренінг спілкування, креативності або "Пізнай себе", заінтригуй і вчителя, й дітей. В педкабінеті напиши оригінальне оголошення про проведення батьківських зборів із приблизними темами, повісь план-сітку (порожню) на місяць, куди вчителі зможуть записати свою групу. І їм буде приємно, що про них піклуються, і ви без перевантаження часу заплануєте на місяць роботу.

Документація

а) Папка з документацією (зручно завести папку з файлами):

Положення про службу практичної психології в системі освіти.

Посадові обов'язки (завірені печаткою й підписом директора).

Перспективне планування на рік (завірено печаткою й підписом директора, із цілями навчального закладу, метою та задачами психолога чи служби, видами діяльності та строками).

Етичний кодекс психолога.

Нормативи діагностичної та рекомендаційної, корекційної діяльності психолога.

Тематика Годин психолога на рік.

План-сітка Годин психолога (включає кожний місяць).

План психолого-медико-педагогічного консиліуму школи.

Різні накази, інструкції.

б) Журнали:

Плани роботи на тиждень, чверть.

Журнал консультацій. Можна оформити у вигляді таблиці, що включає такі стовпці: Дата / ПІБ тих, хто звернувся / Проблема / Шляхи рішення проблеми / Рекомендації.

7. У журналі під №2 указую, хто звернувся за консультацією: учитель (У), дитина (Д), батьки (Б) і клас. Така система допомагає заощаджувати час при підрахунку кількості консультацій за місяць.

Журнал обліку групових видів робіт. Можна оформити у вигляді таблиці, що включає такі стовпці: Дата / Клас / Вид роботи / Рекомендації / Примітка.

8. У папках із файлами дуже зручно зберігати результати обстежень.

Папки з методичними матеріалами.

9. Папки з різних розділів: робота з батьками, робота з учителями, робота з учнями, методичні розробки, консультування. (Цікаві матеріали перезнімаю з журналів і газет і розкладаю за темами.)

10. Щоб не було рутини у веденні документації, заповнюй журнали наприкінці кожного робочого дня, узагальнюй все у п'ятницю. Наприкінці місяця залишиться тільки проаналізувати, чи все виконано, ефективність роботи, підрахувати кількість проведених консультацій, батьківських зборів, корекційних або розвивальних занять, тренінгів.

Особливості побудови взаємин.

а) Психолог і шкільна адміністрація. Труднощі можуть виникнути через "вічне питання": кому ти підкоряєшся, перед ким звітуєш. Буває, що адміністратор навантажує психолога роботою, яка не входить у його посадові обов'язки. Що ж робити? Уважно вивчити пункти даної статті.

б) Психолог і колектив учителів. Думаю, що суть цих взаємин - рівноправне співробітництво. І в учителя, і у психолога є загальна мета - ДИТИНА, її розвиток і благополуччя. Спілкування з учителем повинно будуватись на принципах поваги його досвіду та віку, дипломатії й компромісу. У колективі завжди знайдеться група вчителів, які з інтересом включаться у вашу з нею спільну діяльність. І в тебе з'являться однодумці.

в) Психолог та учні. Відкритість, усміхненість, щирість, уміння вийти з важкої ситуації - усе це забезпечує твій авторитет. Важливий і стиль твоєї поведінки: як запрошуєш дітей прийти на обстеження, як ходиш по коридору, як реагуєш на провокації, агресію, несподіваний прихід підлітків. І на останок порада- закривати двері до кабінету тільки у випадку консультації чи обстеження. На перерві виходити до рекреації поспілкуватися з учнями.


Бажаю удачі, щиро сподіваюся, що у вас усе вийде!
Переглядів: 512 | Додав: Гринчук | Теги: поради | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]