- 2012 Вересень
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
12:46 Рекомендації щодо психолого-педагогічного аналізу уроку (заходу) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Бланк протоколу психолого-педагогічного аналізу уроку (заходу) Дата спостереження: «____» ____________ 20____ року. Клас (група) _____________ Учитель (вихователь)
__________________________________ Тема (назва) уроку (заходу)
_____________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Мета уроку/заходу (якщо озвучена під час
уроку/заходу): ____________________________________________________________________ Мета відвідування: ____________________________________________________________________
ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ ________________________________________________________________________________________________________________________________________ Соціальний педагог: _____________
/Прізвище, ініціали/ (Практичний психолог) 2. Аспекти, на які слід звертати увагу при
психолого-педагогічному аналізі уроку (заходу)
1. Оцінка зовнішніх умов, що впливають на психологічне сприйняття навчання: розмір класної кімнати, температура повітря, освітлення, провітрюваність, розмір та розташування парт, дизайн інтер'єру, дидактичне оформлення, наявність предметів шкільного биту, затишок у класі. Початок уроку, мотивування учнів до роботи. 2. Навчальна діяльність та емоційний
стан учнів: -
Позиція школяра – активна (суб'єкт навчальної діяльності діє за власним
спонуканням), чи пасивна (об’єкт - виконавець цілей та завдань учителя). -
Володіння основними компонентами навчальної діяльності - постановка цілей,
їх усвідомлення, вибір засобів рішення навчальних завдань, самоаналіз,
самооцінка процесу і результатів навчальної діяльності. -
Ведуча мотивація до навчання, яка виявляється на даному уроці. -
Наявність ініціативи в учнів у процесі навчальної діяльності. -
Наявність творчої або виконавчої позиції у дітей, тяготіння до дій за
алгоритмом або евристичному розв'язуванню навчальних завдань, варіативності в
рішеннях. -
Прояви у дітей відповідальності за свої дії, уміння оцінювати себе та
інших. -
Наявність питань, доповнень, коментарів з боку учнів. -
Ставлення до помилок – своїх і товаришів (чи є напруження, страх в ситуації помилки чи вона
викликає жвавий інтерес і потребу її аналізу). -
Комунікативні прояви учнів - відкритість; індивідуальність; нестандартність
мовлення; невербальна сторона мовлення (експресія, контакт очей, поза, міміка
тощо). -
Схильність до кооперації або конкурентності - групова, парна робота,
дискусії, колективні розв'язання навчальних завдань, взаємодопомога, співчуття
в ситуаціях невдач, радість успіхам товаришів. -
Ставлення учнів до учителя (повага, байдуже, підкорене, недоброзичливе,
співчутливе, поблажливе тощо). -
Зовнішній вигляд учнів (одяг, зачіска, слідування молодіжній моді й стилю). -
Переважне самовідчуття і настрій на уроках (напруженість, страх, ентузіазм,
радість, бадьорість, і життєрадісність або подавленість, роздратування,
агресія). 3.
Структура та динаміка уроку: -
Рівень
організованості уроку - співвіднесення спонтанності та впливу учителя на настрій
дітей на уроці. Співвіднесення мімічно репродуктивної самостійної, творчій
діяльності учнів, розвиток мислення учнів. -
Співвіднесення монологічного та діалогічного спілкування між учителями та
дітьми. -
Спрямованість уроку: на процес або на результат учбової роботи. -
Темп і рівень складності уроку, їх адекватність віку і контингенту класу. -
Відповідність форм і методів учбової роботи віковим психофізіологічним
особливостям учнів. -
Наявність умов для успіху дітей, підвищення їхньої самооцінки позитивного
настрою. -
Оснащеність уроку засобами, які оптимізують навчальну діяльність дітей
різних вікових категорій і психологічних
типів (аудіальні, візуальні, кінестетичні) -
Рефлексія уроку:
обговорення з учнями знань, умінь, навичок, якими вони оволоділи під час
роботи. 4. Аналіз діяльності вчителя: -
Наявність фізичної або психологічної
дистанції між учителем і дітьми («над», «під», «поруч», «разом»). -
Переважаюче ставлення до класу. -
Комунікабельність, вміння налагоджувати
контакт з класом і кожним учнем; вміння слухати, емпатійність. -
Засоби активізації роботи учнів, їх
різноманітність та педагогічна доцільність. -
Здатність до делегування повноважень
школярам. -
Співвідношення заохочень та покарань
учнів (позиція «червоного олівця» або психологічної підтримки). -
Здатність до диференціації та
Індивідуалізації учбової роботи з учнями. -
Стимулювання запам'ятовувань або
розуміння, самостійності розумових дій (аналіз, синтез, порівняння,
узагальнення, абстрагування, класифікація, систематизація). -
Співвідношення примушення і фасилітації
в засобах організації навчальної роботи. -
Емоційна стійкість, володіння собою,
переважаючи емоції. -
Захопленість навчальним предметом, який
викладається вчителем. -
Адекватність індивідуальної манери
поведінки учителя засобам його темпераменту. -
Зовнішній облік учителя. -
Відношення учнів до вчителя. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |