- 2012 Вересень
- 2012 Грудень
- 2013 Січень
- 2013 Лютий
- 2013 Березень
- 2013 Квітень
- 2013 Травень
- 2013 Червень
- 2013 Серпень
- 2013 Вересень
- 2013 Жовтень
- 2013 Листопад
- 2013 Грудень
- 2014 Січень
- 2014 Лютий
- 2014 Березень
- 2014 Квітень
- 2014 Травень
- 2014 Червень
- 2014 Серпень
- 2014 Вересень
- 2014 Жовтень
- 2014 Листопад
- 2014 Грудень
- 2015 Січень
- 2015 Березень
- 2015 Квітень
- 2015 Травень
- 2015 Червень
- 2015 Серпень
- 2015 Вересень
- 2015 Жовтень
- 2015 Листопад
- 2015 Грудень
- 2016 Січень
- 2016 Лютий
17:46 Основні напрями діяльності практичного психолога | |
Основні напрями діяльності практичного психолога Автор: Н. Ніжегородцева Стаття журналу "Відкритий урок: розробки, технології, досвід" За матеріалами: Освіта.ua
Діагностичний - один із традиційних напрямів. Підказка 1. Працюючи більше семи років психологом у школі, я перед діагностикою ставлю собі запитання: "Навіщо?", "Що я одержу в результаті?". Проводжу її у крайніх випадках (М. Бітянова рекомендує діагностичні мінімуми), адже діагностика, обробка результатів, інтерпретація займають багато часу. Частіше спостерігаю за дітьми, спілкуюся з ними, учителями, батьками. Результати діагностики обговорюються (у рамках дозволеного - "НЕ НАШКОДЬ ДИТИНІ") на педагогічному консиліумі, до якого входять завучі із середньої та початкової ланки, психолог, логопед, шкільний лікар (в ідеалі), намічаються шляхи, які будуть ефективними при рішенні виявлених проблем. Корекційно-розвивальна робота. Консультативний напрям Підказка 2. Не чекай, що до тебе відразу підуть із запитаннями, проблемами, йди сам. Провів діагностику - обговори (у рамках дозволеного - "НЕ НАШКОДЬ ДИТИНІ") з учителем реальність виконання рекомендацій. Якщо дитині потрібні корекційні або розвивальні заняття, запропонуй свою допомогу. Якщо в посадових обов'язках цей вид діяльності не передбачений, то порекомендуй фахівця, готового допомогти. Підказка 3. Графік твоєї роботи, коли й у який час ведеш консультації для дітей, батьків, педагогів, повинен висіти на дверях твого кабінету, у вчительській, у фойє школи. Підказка 4. У вчительській рекомендую оформити свій стенд з оригінальною назвою. Я розміщую там план на місяць, план-сітку батьківських зборів (порожню, учителі записуються), статтю з газети, що допомагає вчителям проводити тематичні класні години, популярний тест для емоційної розрядки. Просвітительська робота (педради, батьківські збори, бесіди з дітьми, лекторії тощо). Підказка 5. Запропонуй класному керівнику 7-8-х класів провести, наприклад, із класом тренінг спілкування, креативності або "Пізнай себе", заінтригуй і вчителя, й дітей. У вчительській напиши оригінальне оголошення про проведення батьківських зборів із приблизними темами, повісь план-сітку (порожню) на місяць, куди вчителі зможуть записати свій клас. І їм буде приємно, що про них піклуються, і ви без перевантаження часу заплануєте на місяць роботу. Підказка 6. А ще ми із завучем з виховної роботи стали проводити загальношкільні батьківські збори в паралелях. Один місяць - одна паралель. Дуже зручно й ефективно. Диспетчерська робота (рекомендація психолога звернутись до батьків, дітей по консультацію до суміжного фахівця: логопеда, психоневролога). 5. Документація а) Папка з документацією (зручно завести папку з файлами):
б) Журнали:
Підказка 7. У журналі під №2 указую, хто звернувся за консультацією: учитель (У), дитина (Д), батьки (Б) і клас. Така система допомагає заощаджувати час при підрахунку кількості консультацій за місяць. Журнал обліку групових видів робіт. Можна оформити у вигляді таблиці, що включає такі стовпці: Дата / Клас / Вид роботи / Рекомендації / Примітка. Підказка 8. У папках із файлами дуже зручно зберігати результати обстежень. Папки з методичними матеріалами. Підказка 9. У мене папки з різних розділів: робота з батьками, робота з учителями, робота з учнями, методичні розробки, сказкотерапія, консультування. (Цікаві матеріали перезнімаю з журналів і газет і розкладаю за темами.) Підказка 10. Щоб не було рутини у веденні документації, заповнюю журнали наприкінці кожного робочого дня, узагальнюю все у п'ятницю. Наприкінці місяця залишиться тільки проаналізувати, чи все виконано, ефективність роботи, підрахувати кількість проведених консультацій, батьківських зборів, корекційних або розвивальних занять, тренінгів. 6. Методики.
7. Особливості побудови взаємин. а) Психолог і шкільна адміністрація. Труднощі можуть виникнути через "вічне питання": кому ти підкоряєшся, перед ким звітуєш. Буває, що адміністратор навантажує психолога роботою, яка не входить у його посадові обов'язки. Що ж робити? Уважно вивчити пункти даної статті. б) Психолог і колектив учителів. Думаю, що суть цих взаємин - рівноправне співробітництво. І в учителя, і у психолога є загальна мета - ДИТИНА, її розвиток і благополуччя. Спілкування з учителем повинно будуватись на принципах поваги його досвіду та/або віку, дипломатії й компромісу. У колективі завжди знайдеться група вчителів, які з інтересом включаться у вашу з нею спільну діяльність. І в тебе з'являться однодумці. в) Психолог та учні. Відкритість, усміхненість, щирість, уміння вийти з важкої ситуації - усе це забезпечує твій авторитет. Важливий і стиль твоєї поведінки: як запрошуєш дітей прийти на обстеження, як ходиш по коридору, як реагуєш на провокації, агресію, несподіваний прихід підлітків. І на останок: я закриваю двері до кабінету тільки у випадку консультації чи обстеження. На перерві я виходжу до рекреації поспілкуватися з дітьми або діти (особливо молодших класів) прибігають до мене. У запасі в мене є притчі, які виручали мене не один раз, адже підлітки люблять перевірити твою компетентність і вміння викрутитися з будь-якої ситуації. Бажаю удачі, щиро сподіваюся, що у вас усе вий де! | |
|
Всього коментарів: 0 | |