Мої статті [22] |
Головна » Статті » Мої статті |
Тема: Агресія, її різновиди. Шляхи виходу. · ознайомити курсантів з різновидами агресії та факторами, що впливають на таку поведінку людини; · показати виявлення толерантної поведінки у взаємодії з людьми, а також у різних життєвих сферах; · розвивати поведінкові реакції в ситуаціях стикання з агресивною поведінкою. Привітання(2 хв) Знайомство „з собою”.(10 хв) Мета: створити позитивний настрій, підготуватись до роботи, виразити себе. Кожний курсант асоціює себе з музичним інструментом та вітром. Правила роботи в групі.(5 хв) - говорити від свого імені; - не давати оцінки іншим; - кожний має право на власну думку. Вправа «Загальна увага» (10 хв) Потрібно будь-якими засобами, не вдаючись до фізичних дій, привернути увагу до себе. Потім завдання ускладнюється тим, що його виконують одночасно всі. (обговорення – кому вдалося привернути до себе увагу і як?) Мозковий штурм «Агресія – це…..» (10 хв) Інформаційне повідомлення «Що таке агресія. Її різновиди» (10 хв) Жодне суспільство не вільно від таких явищ, як убивство й руйнування. Наше безпосереднє оточення повно красномовних сцен: огидна п'яна бійка на вулиці, убивство з ревнощів, пограбування. Насильство лякає, валить у сум'яття й обурює. Нам усім хочеться жити у світі з іншими. Ми сподіваємося прийти до цієї мети, вислухавши конфліктуючі сторони. На словах усе без винятку щиро проти насильства. Розбіжність між нашими словами й діями проявляється з усією гостротою. Агресія - це будь-яка форма поводження, націленого на образу або заподіяння шкоди іншій живій істоті, що не бажає подібного обігу. Це визначення підкреслює, що агресія - це модель поводження, а не емоція або мотив. Класифікація агресії: Фізична агресія (напад) - використання фізичної сили проти іншої особи. Непряма агресія - дії, як манівцями спрямовані на іншу особу (плітки, злісні жарти), так і ні на кого не спрямовані вибухи люті (лемент, тупання ногами, биття кулаками по столі, ляскіт дверима й ін.). Вербальна агресія - вираження негативних почуттів як через форму (лемент, вереск, сварка), так і через зміст словесних відповідей (погрози, прокльону, лайка). Схильність до роздратування - готовність до прояву при найменшому порушенні запальності, різкості, брутальності. Негативізм - опозиційна манера поводження, звичайно спрямована проти авторитету або керівництва. Може наростати від пасивного опору до активної боротьби проти сталих законів і звичаїв.
Вправа «Рішення ситуацій» (10 хв) Пропонуються ситуації, в яких потрібно прийняти правильне рішення для виходу з агресії. Вправа « Пять добрих слів».(10хв) Мета: одержати зворотній зв’язок в групі, підвищити самооцінку, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині. Кожен з курсантів має обвести свою руку на аркуші і на малюнку долоні написати своє ім`я. Потім кожен курсант передає свій аркуш сусідові праворуч, а сам одержує малюнок від сусіда ліворуч. На кожному пальці намальованої долоні написати привабливу, на ваш погляд, якість її власника. Аркуш повертається до власника. Коли робота завершена, збираються малюнки й зачитуються написи, а група повинна здогадатися кому вони призначені. Наприкінці курсанти забирають аркуші із своїми долонями. Рефлексія «Електронний лист» (15 хв) Мета: актуалізувати досвід, набутий на занятті. Курсантам пропонується написати на стікері електронний лист-повідомлення «Що для мене було актуальним на занятті?» За 5 хвилин зачитують по черзі свої листи і приклеюють стікери на плакат. ДІЛОВА ГРА (для студентів І курсу на базі 9 кл.) Тема: Я веду здоровий спосіб життя. Мета: · виховати уважне ставлення до свого здоров’я; · дати курсантам новий позитивний досвід для особистого розвитку під час групового спілкування; · розвинути пізнавальну активність у ході пропаганди життя без паління. Привітання(2 хв) Знайомство „з собою”.(10 хв) Мета: створити позитивний настрій, підготуватись до роботи, виразити себе. Назвати своє ім’я і дві якості характеру, що характеризують цю людину. Вправа «Я не можу – я можу – я спробую»(10 хв) Кожний студент продовжує речення « Я не можу….», «Я можу….», «»Я спробую….» на тему здорового способу життя. Інформаційне повідомлення. Факти про куріння(5 хв) На нашій планеті палять приблизно 1,3 мільярди людей За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок Куріння викликає 6 % смертей в усьому світі Щорічно від паління вмирає 3 мільйони людей 300 мільйонів дітей, які живуть сьогодні, будуть убиті тютюном у дорослому віці. «Тютюнова» статистика України В Україні курить кожен другий чоловік і кожна п'ята жінка; Всього в країні нараховується близько 9 мільйонів активних курців, що складають третину всього працездатного населення країни; Україна займає 17 місце в списку країн-лідерів по числу курців; Щорічно до числа курців долучаються не менш 100 000 українців; Кожен четвертий підліток в Україні викурює першу сигарету у віці 10 років; Україна є другою країною у світі (після Чилі), де у віці 13-15 років курять більш 30 % юнаків і дівчат; Наша держава займає ІІ місце по кількості викурених цигарок на одного громадянина. На кожного українця припадає понад 2500 сигарет — майже 7 щоденно; За офіційною статистикою в Україні щороку від хвороб пов'язаних з курінням помирає 120 тисяч чоловік. Дослідження показує: якщо молодь віком 12-17 років віку палить, то ймовірність вживання ними героїну у 12 разів, а кокаїну у 51 раз вища, ніж у тих, хто не палить. Гра «Острови бажань» (20 хв) Кожному студенту пропонуються на вибір острови – „Любов”, „Дружба”, „Визнання”, „Багатство”. Кожен вибирає свій острів. (Острови розміщені на дошці і кожний записує одним словом мотивацію свого вибору - Чому саме цей острів? Окремо знаходиться острів Здоров’я. Для поселення на нього потрібно пройти анкетування.) Анкетування тих, хто палитьз подальшим обговоренням причин паління.(20 хв) | |
Переглядів: 2500 | | |
Всього коментарів: 0 | |