Середа, 22.11.2017, 13:47
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Психолог
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 64
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 

Музикотерапія - один з перспективних напрямків в житті дошкільного навчального закладу. Вона сприяє корекції психофізичного здоров'я дітей в процесі їх життєдіяльності. Розрізняють активну (рухові імпровізації під відповідний характером музики словесний коментар) і пасивну (прослуховування стимулюючої, заспокійливою або стабілізуючої музики спеціально або як фон) форми музикотерапії. Слухання правильно підібраної музики з виконанням психогімнастичних етюдів підвищує імунітет дітей, знімає напругу і дратівливість, головний і м'язовий біль, відновлює спокійне дихання.


Сучасні відомості, накладені на найдавніші знання, показують, що звуки різних музичних інструментів по-різному впливають на організм людини:


  •   звучання ударних інструментів здатне дати відчуття стабільності, впевненості у майбутньому, фізично підбадьорити, надати людині сили;


  •   духові інструменти впливають на формування емоційної сфери, причому мідні духові миттєво пробуджують людини від сну, роблять його бадьорим, активним;


  •   музика, яка виконується клавішними інструментами, особливо фортепіанна, відповідає сфері інтелектуальної людини. Не випадково звучання рояля називають самої математичною музикою, а піаністів відносять до музичної еліти, яка володіє чітким мисленням і дуже хорошою пам'яттю;


  •   струнні інструменти прямо впливають на серце. Вони, особливо скрипки, віолончелі та гітари, розвивають в людині почуття жалю;


  •   вокальна музика впливає на весь організм, але більше всього на горло. Вираз «чарівний голос» дуже актуально в даний час, так як уміння виразно вимовляти слова стало справжнім мистецтвом підпорядкування людей своєї волі, створення певного іміджу, що надзвичайно важливо для політика, керівника і будь-якої іншої людини, кому необхідна комунікабельність.
 

Наше дихання ритмічно. Якщо ми не виконуємо важкі фізичні вправи і не лежимо спокійно, то зазвичай робимо в середньому 25-35 вдихів за хвилину. Сповільнивши темп музичного твору, можна зробити дихання більш глибоким, спокійним.
 

На музику реагує і температура тіла. Гучна музика з сильними ритмами може підвищити температуру на кілька градусів і зігріти в холод, у той час як м'яка музика здатна «остудити» нас.
 

У дитячому садку і вдома музика необхідна дітям протягом всього дня. Це не означає, що вона повинна звучати безперервно і голосно. Музика повинна прослуховуватися дітьми дозовано, в залежності від часу доби, виду діяльності, навіть настрою дітей:
 

  •    вранці рекомендується включати сонячну мажорну класичну музику, добрі пісні з гарним текстом;


  •   для розслаблення, зняття емоційної та фізичної напруги, для приємного занурення в денний сон необхідно скористатися сприятливим впливом мелодійної класичної і сучасної релаксуючої музики, наповненою звуками природи (шелест листя, голоси птахів, стрекотіння комах, шум морських хвиль і крик дельфінів, дзюрчання струмка). Діти на підсвідомому рівні заспокоюються, розслабляються;


  •   пробудженню дітей після денного сну допоможе тиха, ніжна, легка, весела музика. Дітям легше і спокійніше переходити зі стану повного спокою до активної діяльності.
 

СПИСОК МУЗИЧНИХ ТВОРІВ, ЯКІ РЕКОМЕНДУЮТЬСЯ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МУЗИКОТЕРАПІЇ


Музика для вільної діяльності дітей


Бах І. «Прелюдія до мажор», «Жарт»
Брамс. «Вальс»
А. Вівальді «Пори року»
Кабалевский Д. «Клоуни», «Петя і вовк»
Моцарт. «Маленька нічна серенада», «Турецьке рондо»
М. Мусоргський «Картинки з виставки»
П. Чайковський «Дитячий альбом», «Пори року», «Лускунчик» (уривки з балету)
Ф. Шопен «Вальси»
Штраус. «Вальси»


Дитячі пісні


«Антошка» (Ю.Энтин, В.шаїнський)
«Бо-ра-ти-а-но» (Ю.Энтин, А.Рыбников)
«Будьте ласкаві» (А.Санин, А.Флярковский)
«Веселі мандрівники» (С.міхалков, М.Старокадомский)
«Всі ми ділимо навпіл» (М.Пляцковский, В.шаїнський)
«Де водяться чарівники», «Хай живе сюрприз» (з к/ф «Незнайко з нашого двору» Ю.Энтин, М.мінков)
«Якщо ти добрий» (из м/ф «Пригоди кота Леопольда» М.Пляцковский, Б.Савельев)
«Дзвони», «Останній шанс» (з к/ф «Пригоди електроніка», Ю.Энтин, Г.Гладков)
«Справжній друг» (из м/ф «Тимко і Дімка», М.Пляцковский, Б.Савельев)
«Пісенька Бременських музикантів» (Ю.Энтин, Г.Гладков)
«Прекрасне далеко» (з к/ф «Гостя з майбутнього» Ю.Энтин, Е.Крылатов)
«Танець маленьких каченят» (українська народна пісня)


Музика для пробудження після денного сну


Боккеріні Л.»Менует»
Е. Гріг «Ранок»
Лютнева музика ХУІІ ст.
Ф. Мендельсон «Пісня без слів»
Моцарт.»Сонати»
М. Мусоргський «Світанок на Москва-річці»
Сенс-санс. «Акваріум»
Чайковський П.И. «Вальс квітів», «Зимовий ранок», «Пісня жайворонка»


Музика для релаксації


Альбіоні Т. «Адажіо»
Бетховен Л.»Місячна соната»
Глюк. «Мелодія»
Е. Гріг «Пісня Сольвейг»
Дебюсси. «Місячне світло»
Римський-Корсаков Н. «Море»
Вер-Санс. «Лебідь»
Чайковський П.И. «Осіння пісня», «Сентиментальний вальс»
Ф. Шопен «Ноктюрн соль мінор»
Ф. Шуберт «Аве Марія», «Серенада»



У жодному разі не можна давати маленьким дітям слухати музику через навушники. Наші вуха природою пристосовані для розсіяного звуку. Від спрямованого звуку незрілий мозок може отримати акустичну травму.



Музикотерапія протипоказана:

* Дітям з схильністю до судом.
* Дітям у важкому стані, яке супроводжується інтоксикацією організму. 
* Хворим отитом.
* Дітям, у яких різко зростає внутрішньочерепний тиск.



Мамам на замітку!!!

Список творів класичної музики для регулювання психоемоційного стану дітей з обмеженими можливостями:


- Для зменшення почуття тривоги і невпевненості - «Мазурка» Шопен, «Вальси Штрауса», «Мелодії» Рубінштейна.

- Для зменшення дратівливості, розчарування, підвищення почуття приналежності до прекрасного світу природи - «Кантата № 2» Баха, «Місячна соната» Бетховена.

- Для загального заспокоєння - «Симфонія №6» Бетховена, частина 2, «Колискова» Брамса, «Аве Марія» Шуберта.

- Для зняття симптомів гіпертонії і напруженості у відносинах з іншими людьми - «Концерт ре мінор для скрипки Баха.

- Для зменшення головного болю, пов'язаного з емоційною напругою - «Дон Жуан» Моцарт, «Угорська рапсодія №1» Листа, «Сюїта Маскарад» Хачатуряна.

- Для підняття загального життєвого тонусу, покращення самопочуття, активності, настрою - «Шоста симфонія» Чайковського, 3 частина, «Увертюра Едмонд» Бетховена.

- Для зменшення злостивості, заздрості до успіхів інших людей - «Італійський концерт» Баха, «Симфонія» Гайдна.

- Для підвищення концентрації уваги, зосередженості - «Пори року» Чайковського, «Місячне світло» Дебюсси, «Симфонія № 5» Мендельсона.

- Для зменшення синдрому гноблення, підвищення апетиту, ритмічного дихання - Моцарт, Шуберт, Гайдн, вальси з балетів Чайковського, «На трійці» з його ж «Пори року», «Весна» з «Пори року» Вівальді, а також маршові мелодії.

Слухайте музику разом з малюком і розслаблюйтеся, адже і мамам неспокійним немовлятам просто необхідний хороший відпочинок, на клітинному рівні. 

 

Слухайте музику разом з малюком і розслаблюйтеся, адже і мамам неспокійних немовлят просто необхідний хороший відпочинок, на клітинному рівні. 

(http://dhz2.klasna.com/)


Море.Музика для релаксації

 


Колискова




Релаксація.Шопен