Середа, 22.11.2017, 13:45
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Психолог
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 64
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2014 » Січень » 27 » Рекомендації щодо психолого-педагогічного аналізу уроку (заходу)
12:46
Рекомендації щодо психолого-педагогічного аналізу уроку (заходу)

1. Бланк протоколу психолого-педагогічного аналізу уроку (заходу)

Дата спостереження: «____» ____________ 20____ року.

Клас (група) _____________

Учитель (вихователь) __________________________________

Тема (назва) уроку (заходу) _____________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Мета уроку/заходу (якщо озвучена під час уроку/заходу):

____________________________________________________________________

Мета відвідування:

____________________________________________________________________                                   

Хід уроку (заняття) чи навчально-виховного заходу

Аналіз спостереження

  1. Оцінка зовнішніх умов, що впливають на психолого-педагогічне сприйняття навчання

 

 

 

 

 

  1. Навчальна діяльність та емоційний стан учнів (дітей)

 

 


  1. Структура та динаміка уроку (заняття, заходу)

 

 

 

 


  1. Аналіз діяльності вчителя (вихователя)

 

 


ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Соціальний педагог:     _____________ /Прізвище, ініціали/ (Практичний психолог)

2. Аспекти, на які слід звертати увагу при психолого-педагогічному аналізі уроку (заходу)

 

1. Оцінка зовнішніх умов, що впливають на психологічне сприйняття навчання: розмір класної кімнати, температура повітря, освітлення, провітрюваність, розмір та розташування парт, дизайн інтер'єру, дидактичне оформлення, наявність предметів шкільного биту, затишок у класі. Початок уроку, мотивування учнів до роботи.

2. Навчальна діяльність та емоційний стан учнів:

-         Позиція школяра – активна (суб'єкт навчальної діяльності діє за власним спонуканням), чи пасивна (об’єкт - виконавець цілей та завдань учителя).

-         Володіння основними компонентами навчальної діяльності - постановка цілей, їх усвідомлення, вибір засобів рішення навчальних завдань, самоаналіз, самооцінка процесу і результатів навчальної діяльності.

-         Ведуча мотивація до навчання, яка виявляється на даному уроці.

-         Наявність ініціативи в учнів у процесі навчальної діяльності.

-         Наявність творчої або виконавчої позиції у дітей, тяготіння до дій за алгоритмом або евристичному розв'язуванню навчальних завдань, варіативності в рішеннях.

-         Прояви у дітей відповідальності за свої дії, уміння оцінювати себе та інших.

-         Наявність питань, доповнень, коментарів з боку учнів.

-         Ставлення до помилоксвоїх і товаришів (чи є напруження, страх в ситуації помилки чи вона викликає жвавий інтерес і потребу її аналізу).

-         Комунікативні прояви учнів - відкритість; індивідуальність; нестандартність мовлення; невербальна сторона мовлення (експресія, контакт очей, поза, міміка тощо).

-         Схильність до кооперації або конкурентності - групова, парна робота, дискусії, колективні розв'язання навчальних завдань, взаємодопомога, співчуття в ситуаціях невдач, радість успіхам товаришів.

-         Ставлення учнів до учителя (повага, байдуже, підкорене, недоброзичливе, співчутливе, поблажливе тощо).

-         Зовнішній вигляд учнів (одяг, зачіска, слідування молодіжній моді й стилю).

-         Переважне самовідчуття і настрій на уроках (напруженість, страх, ентузіазм, радість, бадьорість, і життєрадісність або подавленість, роздратування, агресія).

3. Структура  та динаміка уроку:

-         Рівень організованості уроку - співвіднесення спонтанності та впливу учителя на настрій дітей на уроці. Співвіднесення мімічно репродуктивної самостійної, творчій діяльності учнів, розвиток мислення учнів.

-         Співвіднесення монологічного та діалогічного спілкування між учителями та дітьми.

-         Спрямованість уроку: на процес або на результат учбової роботи.

-         Темп і рівень складності уроку, їх адекватність віку і контингенту класу.

-         Відповідність форм і методів учбової роботи віковим психофізіологічним особливостям учнів.

-         Наявність умов для успіху дітей, підвищення їхньої самооцінки позитивного настрою.

-         Оснащеність уроку засобами, які оптимізують навчальну діяльність дітей різних вікових категорій і психологічних типів (аудіальні, візуальні, кінестетичні)

-         Рефлексія уроку: обговорення з учнями знань, умінь, навичок, якими вони оволоділи під час роботи.

 4. Аналіз діяльності вчителя:

-         Наявність фізичної або психологічної дистанції між учителем і дітьми («над», «під», «поруч», «разом»).

-         Переважаюче ставлення до класу.

-         Комунікабельність, вміння налагоджувати контакт з класом і кожним учнем; вміння слухати, емпатійність.

-         Засоби активізації роботи учнів, їх різноманітність та педагогічна доцільність.

-         Здатність до делегування повноважень школярам.

-         Співвідношення заохочень та покарань учнів (позиція «червоного олівця» або психологічної підтримки).

-         Здатність до диференціації та Індивідуалізації учбової роботи з учнями.

-         Стимулювання запам'ятовувань або розуміння, самостійності розумових дій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, абстрагування, класифікація, систематизація).

-         Співвідношення примушення і фасилітації в засобах організації навчальної роботи.

-         Емоційна стійкість, володіння собою, переважаючи емоції.

-         Захопленість навчальним предметом, який викладається вчителем.

-         Адекватність індивідуальної манери поведінки учителя засобам його темпераменту.

-         Зовнішній облік учителя.

-         Відношення учнів до вчителя.  

Переглядів: 1274 | Додав: Гринчук | Теги: Рекомендації щодо психолого-педагог | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]